KRAKÓW
ul. płk. Francesco Nullo 40
lokal 5, I piętro
dawniej:
ul. Rondo Mogilskie 1/218
tel.: 503 719 897
tel./fax.: 12 393 17 60
e-mail:
kancelaria@radcaprawnytarapata-krakow.pl
KRAKÓW
ul. płk. Francesco Nullo 40
lokal 5, I piętro
dawniej:
ul. Rondo Mogilskie 1/218
tel.: 503 719 897
tel./fax.: 12 393 17 60
e-mail:
kancelaria@radcaprawnytarapata-krakow.pl
Kancelaria umożliwia Klientom rozwiązywanie problemów prawnych, świadcząc prady prawne przez internet poprzez wypełnienie formularza.
Kancelaria dokonuje bezpłatnej wyceny a klient decyduje czy skorzystać z porady prawnej. Usługa jest realizowana w ciągu kilku godzin roboczych.
Klienci kontaktują się z Kancelarią poprzez PORADY-ONLINE w różnym zakresie, szczególnie w sprawach dotyczących nieruchomości, podziałow majątków i odszkodowań z tytułu wypadków komunikacyjnych (np. śmierć osoby bliskiej, utrata zdrowia, OC itp.).
Zakres terytorialny nie obejmuje w takim przypadku jedynie Krakowa i sąsiednich powiatów. Korzystają z tej usługi klienci z całej Polski i z zagranicy.
08.12.2014 r.
W ostatnim czasie wiele kancelarii składało zawiadomienia o naruszaniu przez działające na polskim rynku zagraniczne instytucje finansowe o bardzo agresywnych praktykach sprzecznych z polskim prawem, naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Były to również kancelarie radców prawnych z Krakowa i małopolski. Rownież nasza kancelaria prowadzi sprawy będące pokłosiem tych bezprawnych działań. Również inne instytucje w tym Rzecznik Ubezpieczonych oraz konsumenci skłądali skargi. Ogółem wpłynęło ponad sześćset skarg. Konsumenci skarżyli się, iż przy podejmowaniu decyzji o zawieraniu umów w zakresie tzw. polisolokat byli wprowadzani w błąd gdyż nie byli informowani o ryzyku związanym z lokowaniem środków a nadto dodatkowo byli zapewniani o pełnym bezpieczeństwie zawieranych umów. Tymczasem niezależnie od tego czy decyzja co do polisolokaty zawierana jest w biurze przedsiębiorcy czy też przez telefon zawsze klient powinien być w pełni poinformowany o czasie na jaki będzie zawarta umowa, wysokości składek czy też kosztach jakie poniesie on w przypadku zerwania umowy oraz ryzyku inwestycyjnym na jakie jest narażony. Brak tych informacji niejednokrotnie powoduje, że klienci zawierali umowy co do polisolokat z zupełnie niekorzystnymi dla siebie skutkami - innymi niż te których oczekiwali. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował bardzo obszerny materiał dowodowy, m. in. nagrania z rozmów prowadzonych z klientami, ich relacje ze spotkań z przedstawicielami instytucji finansowych w placówkach, wewnęrzne przepisy dotyczące pozyskiwania klientów oraz pisemną dokumentację prowadzoną między ubezpieczycielami a ich klientami. W dniu 21 października 2014 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o naruszeniu zbiorowych interesów konsumentów przez cztery instytucje finansowe. Wśród nich jest trzech pośredników i jeden ubezpieczyciel. Są to przede wszystkim firmy sprzedające tz. polisolokaty.
UOKIK podjął dcyzje, tj. okreśone kary finansowe i/lub nakaz zaniechania praktyk w stosunku do
-AEGON TU na Życie S.A. (decyzja Nr RBG 30/2014) kara finansowa 23 446,206 PLN i nakaz zaniechania praktyki
-Idea Bank S.A. (decyzja Nr RKT 30/2014) kara finansowa 4 172,571 PLN i nakaz zaniechania praktyki;
-Open Finance S.A. (decyzja Nr RKT 29/2014) kara finansowa 1 673,546PLN
-Raiffeisen Bank Polska S.A., dawnej POLBANK EFG (decyzja Nr DDK 21/2014) kara finansowa 21 122,088 PLN
Jak podał UOKIK w przypadku dwóch ostatnich podmiotów praktyki zostały zaniechane dlatego nakaz ich zaniechania nie został orzeczony
Kary nałożone na AEGON TU na Życie S.A., Idea Bank S.A., Open Finance S.A., Raiffeisen Bank Polska S.A. za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów to kwota w sumie 50 414,411 PLN.
Od powyższych decyzji UOKIK przysługuje odwołanie do sądu.
Należy również dodać, iż w ostatnim czasie kancelarie adwokackie i kancelarie radców prawnych zawiadamiały UOKIK o praktychach naruszających zbiorowe interesy konsumentów w przypadku innych podmiotów finansowych. Między innymi dotyczy to AXA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna. Ubezpieczyciel narusza w ocenie tych kancelarii między innymi art. 24 ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów w zw. z art. 4 ust. 1 i 2, 8 ust. 1 i 2 oraz 9 pkt 4 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym gdyż nie udziela on odpowiedzi na pisma będące wnioskami o przesłanie rozliczeń polis, tj. umów ubezpieczenia na życie, które zostały rozwiązane. Takie postępowanie AXA podejmowane było by nakłonić konsumentów do zaniechania dochodzenia od AXA roszczeń o zwrot pobranych opłat likwidacyjnych.
Ponadto AXA Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna wymaga od konsumentów występujących bez profesjonalnego pełnomocnika, tj. adwokata lub radcy prawnego, wskazania podstawy prawnej prośby o przedstawienie rozliczenia polis, tj. umów ubezpieczenia na życie, które zostały rozwiązane.